Vyučující
|
-
Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Práce s říkadlem a textem, hry s rytmem. 2. Vlastní tvůrčí potenciál pro tvorbu říkadla, rytmické hry na vybrané téma. 3. Zvukomalba a pohádka, příběh. 4. Textové variace k vybrané tematické oblasti na písňový materiál lidových písní. 5. Grafomotorika s písní a říkadlem. 6. Pohybový projev a hudební vyjádření. 7. Dramatický projev a hudební vyjádření.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Samostudium studentů
|
Výstupy z učení
|
Předmět rozvíjí schopnost studentů hrát si s hudbou a vést k této hře děti. Součástí je i ilustrace možností využití hudebně-tvůrčích prostředků v mezipředmětových vztazích na 1. stupni ZŠ. Melodizace daného textu a jeho variace. Tvořivost, tvořivé přístupy, realizace říkadel, doprovodu k písni.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Písemná práce
Účast na cvičeních. Seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
KALAJCIDISOVÁ, D., KONVALINKOVÁ, J.. Člověk a jeho svět v pohádkách, říkadlech a písních. Liberec: TUL. 2018.
-
KALAJCIDISOVÁ, D., KONVALINKOVÁ, J.. Environmentální výchova v pohádkách, písních a říkadlech. Liberec: TUL, 2018. ISBN 978-80-7494-387-4.
-
KULHÁNKOVÁ, E. Řemesla ve hře, písni a tanci. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-535-6.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-264-5.
|