Vyučující
|
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praktický předmět seznamuje studenty s organizací vyučování a obsahem učiva ve 4. a 5. ročníku 1. stupně ZŠ. Studenti na vybrané fakultní škole se účastní přímé pedagogické činnosti, pozorují, realizují výuku, reflektují vyučovací proces i své profesní kompetence. Volí metody a formy práce s důrazem na věk a specifika žáků ve 2. období ZŠ, diferencuje učivo v kontextu mezipředmětových vztahů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Klinická praxe pod dohledem
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení se se specifiky výuky ve 2. období ZŠ, s organizací a strukturou vyučovacích jednotek s akcentem na individualizovanou výuku žáků 1. stupně ZŠ.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Praktická zkouška
Vedení pedagogického deníku dle pokynů didaktika, hospitace didaktika na praxi.
|
Doporučená literatura
|
-
EICHHORN, Ch. Učitel a práce se třídou. Praha: Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-439-8.
-
KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
-
STARÁ, J. Plánování výuky ? práce se vzdělávacími cíli. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1.
|