Vyučující
|
-
Durníková Radka, PhDr.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět seznamuje studenty formou cvičení s projektováním a realizací výuky, s malými formami pedagogického výzkumu (pozorování, dotazník, anketa). Přispívá ke kompetenci projektovat, plánovat a diagnostikovat. Studenti absolvují besedy s pracovníky konkrétních školských zařízení a v rámci náslechů se učí reflektovat a analyzovat vyučovací hodinu a jednotlivé aktivity při vyučovacím procesu. Formou náslechů se seznamují s širokým spektrem škol školského systému ČR. Cílem předmětu je analýza školské praxe a školské soustavy v ČR a reflektivní pojetí náslechů na vybraných fakultních a spolupracujících školách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Klinická praxe pod dohledem
|
Výstupy z učení
|
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Kolokvium
Prezentace, reflektivní diskuze k tématům předmětu, vedení pedagogického deníku.
|
Doporučená literatura
|
-
DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-286-36.
-
KRATOCHÍLOVÁ, J., HORKÁ, H., CHALOUPKOVÁ, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy.. Brno: MU, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
-
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton.
-
SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9.
|