Předmět: Pedagoické diagnostikování v předškolním věku

» Seznam fakult » FP » KPV
Název předmětu Pedagoické diagnostikování v předškolním věku
Kód předmětu KPV/RMPDP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit s pedagogickým diagnostikováním jako dlouhodobým procesem, při kterém se sleduje vývoj dítěte a jeho pokroky. Aby bylo dítě rozvíjeno správně, naučí se studenti vnímat a respektovat následující zásady: 1) vytváření podmínek pro všestranný rozvoj dítěte, 2) vytváření vhodného prostředí pro rozvoj dítěte. Diagnostika dítěte v předškolním věku je zaměřena na sledování a rozvoj vzájemně propojených a podmíněných oblastí: motorika, grafomotorika, kresba, zrakové vnímání a paměť, sluchové vnímání a paměť, vnímání prostoru, vnímání času, základní matematické představy, řeč (myšlení), sociální dovednosti, hry, sebeobsluha (samostatnost). V rámci předmětu se studenti seznámí s nástroji pedagogického diagnostikování (např. portfolio dítěte) a s využitím formativního hodnocení.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr