Název předmětu | Pedagoické diagnostikování v předškolním věku |
---|---|
Kód předmětu | KPV/RMPDP |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit s pedagogickým diagnostikováním jako dlouhodobým procesem, při kterém se sleduje vývoj dítěte a jeho pokroky. Aby bylo dítě rozvíjeno správně, naučí se studenti vnímat a respektovat následující zásady: 1) vytváření podmínek pro všestranný rozvoj dítěte, 2) vytváření vhodného prostředí pro rozvoj dítěte. Diagnostika dítěte v předškolním věku je zaměřena na sledování a rozvoj vzájemně propojených a podmíněných oblastí: motorika, grafomotorika, kresba, zrakové vnímání a paměť, sluchové vnímání a paměť, vnímání prostoru, vnímání času, základní matematické představy, řeč (myšlení), sociální dovednosti, hry, sebeobsluha (samostatnost). V rámci předmětu se studenti seznámí s nástroji pedagogického diagnostikování (např. portfolio dítěte) a s využitím formativního hodnocení.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|