Vyučující
|
-
Pechová Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se věnuje současnému výtvarnému umění, které formou přednášek a cvičení uvádí ve společenských, dobových souvislostech a vzájemném kontextu. Mapuje umění přibližně od 90. let 20. století po současnost ve světě i u nás. Součástí předmětu je návštěva výstav současného umění a ateliérů současných regionálních umělců. Teoretické poznatky kurzu jsou základním východiskem pro plánování výtvarných aktivit určených dětem předškolního věku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se věnuje současnému výtvarnému umění, které formou přednášek a cvičení uvádí ve společenských, dobových souvislostech a vzájemném kontextu. Mapuje umění přibližně od 90. let 20. století po současnost ve světě i u nás. Součástí předmětu je návštěva výstav současného umění a ateliérů současných regionálních umělců. Teoretické poznatky kurzu jsou základním východiskem pro plánování výtvarných aktivit určených dětem předškolního věku.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
V zápočtové práci studenti zpracovávají didaktický materiál pro zprostředkování vybraného tématu současného výtvarného umění dětem předškolního věku.
|
Doporučená literatura
|
-
CHALUPECKÝ, J. Nové umění v Čechách. Praha: H a H, 1994.
-
PIJOAN, J. Dějiny umění. Díl 10.. Praha:Odeon, 1991.
-
Zhoř, I. Proměny soudobého výtvarného umění. SPN Praha, 1992.
|