Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Hra a její úloha, metodika. 2. Dramatická hra. 3. Hry pro utváření pocitu sounáležitosti. 4. Hry pro osobnostní a sociální výchovu. 5. Hry pro rozvoj komunikace. 6. Hry pro rozvoj smyslového vnímání. 7. Reflexe jako nedílná součást tematických her.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními pojmy a možnostmi využití her v různých předmětech primárního vzdělávání. Studenti si prakticky vyzkouší metodické vedení různých druhů her a jejich reflexi.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta
Praktické zapojení studentů do výuky, seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
HERMOCHOVÁ, S.. Hry do kapsy I.. Praha, 2003. ISBN 80-7178-672-1.
-
KOŤÁTKOVÁ, S., a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy.. Praha, 1998. ISBN 80-7184-756-9.
-
LISÁ, E., a kol.. Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků 1. stupně ZŠ.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-746-6.
-
MACHKOVÁ, E.. Metodika dramatické výchovy.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7068-250-0.
-
VALENTA, J.. Didaktika osobnostní a sociální výchovy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4473-5.
-
VALENTA, J.. Učit se být.. Kladno, 2003. ISBN 80-86106-10-1.
-
VOPEL, K., W.. Skupinové hry pro život. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-268-7.
|