Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Dubcová Věra, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s aktivizačními metodami výuky, které podporují čtenářství, vyhledávání informací a tvůrčí práci s textem. Tematické okruhy: 1. Autor, kniha zobecnění příběhu 2. Rozvoj vyjadřovacích dovednosti na základě literární předlohy 3. Rozvoj komunikativních dovedností na základě sdílení 4. Principy individuální a skupinové konverzace, diskuse, rozhovoru 5. Rozvoj jazykového cítění 6. Rozvoj porozumění čtenému textu 7. Rozvoj vztahu ke čtení a čtenářství 8. Čtenářské aktivity 9. Jazykové a literární hry 10. Využití médií v literární výchově 11. Tvořivá práce s knihou
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Demonstrace dovedností studentů
|
Výstupy z učení
|
Předmět podává souvislou a ucelenou informaci v oblasti literární výchovy pro potřeby vychovatelství. Tematické okruhy: 1. Autor, kniha zobecnění příběhu 2. Rozvoj vyjadřovacích dovednosti na základě literární předlohy 3. Rozvoj komunikativních dovedností na základě sdílení 4. Principy individuální a skupinové konverzace, diskuse, rozhovoru 5. Rozvoj jazykového cítění 6. Rozvoj porozumění čtenému textu 7. Rozvoj vztahu ke čtení a čtenářství 8. Čtenářské aktivity 9. Jazykové a literární hry 10. Využití médií v literární výchově 11. Tvořivá práce s knihou
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor
Základní orientace v oboru.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNÁŘOVÁ, Jana. Literární výchova v podmínkách školní edukace.. Liberec: TUL, 2008. ISBN 978-80-7372-371-2.
|