Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Charakteristické ekosystémy navštívené oblasti 2. Pozorování a poznávání rostlin a živočichů, metody jejich sběru, odchytu 3. Regionální výuka 4. Didaktické hry v terénu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Samostatná výzkumná činnost studenta
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce)
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s metodami práce v terénu formou exkurze. Je kladen důraz na názornou demonstraci možných forem regionální výuky, která vede žáky k poznávání a utváření vztahu k jejich kraji.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace skupinové práce
Aktivní účast na exkurzi.
|
Doporučená literatura
|
-
MODRÁ, J., HENTSCHEL, S. Poznáváme Lužické a Žitavské hory: 24 výletů pro malé i velké. Jablonné v Podještědí, 2010. ISBN 80-239-4386-3.
-
MODRÝ, M. Naučné stezky Libereckého kraje. Liberec, 2009.
-
RUBÁŠ, D. Přírodní klenoty Podještědí: obrazový průvodce krajinou. Česko, 2017. ISBN 978-80-270-2857-3.
|