Vyučující
|
-
Anděl Petr, doc. RNDr. CSc.
-
Modrá Jana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1-2. Projektová a integrovaná tematická výuka v MŠ. 3-4. Jak vytvořit dobrý program/projekt - hlavní zásady. 5-8. Příklady dobré praxe - seznámení s již zpracovanými projekty pro MŠ. 9-10. Práce studentů na vlastním projektu - ve skupinách.. 11-14. Prezentace projektu/projektů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Samostatná výzkumná činnost studenta
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce)
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s projektovou metodou výuky a jejím využitím v přírodovědném vzdělávání v MŠ. Shrnuje hlavní zásady při tvorbě projektů, význam motivace a představuje příklady již zpracovaných projektů.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Účast na cvičeních, seminární práce, prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
MÁCHAL, A., NOVÁČKOVÁ, H., SOBOTOVÁ, L. Úvod do environmentální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání: soubor učebních textů. Brno, 2012. ISBN 978-80-87604-01-4.
-
MODRÁ, J. Devatero studánek. Brno, 2016. ISBN 978-80-88212-03-4.
-
MODRÁ, J., ESCHRICH, F., ZADRAŽILOVÁ, G. Hurvínkovy cesty do přírody. Praha, 2015. ISBN 978-80-260-7848-7.
-
MODRÁ, J. V říši obrů ? celoroční projekt pro mateřské školy a první stupeň základních škol. Jablonné v Podještědí, 2013.
-
NOVÁČKOVÁ, H., KOZLOVÁ, V., MODRÁ, J. Studánky víly Rozárky. Brno, 2016. ISBN 978-80-88212-01-0.
-
NOVÁČKOVÁ, H., ŠTEFANIDESOVÁ, Z. Zelený ostrov. Horka nad Moravou, 2011.
-
TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
|