Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1-2. Principy praktické, badatelsky orientované a projektové výuky 3-4. Voda 5-6. Vzduch 7-8. Oheň 9-10. Země 11-13. Přírodovědná vycházka, práce v terénu 14. Výstupy projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář slouží k prohloubení přírodovědných znalostí a dovedností studentů. Je zaměřen na praktickou a badatelskou výuku s méně tradičním uspořádáním učiva s využitím motivace poznávání 4 živlů.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Aktivní účast na seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
BUREŠOVÁ, K. Nápady pro mrňata a škvrňata. Kněžice: Chaloupky, středisko pro vzdělávání a výchovu v přírodě, o.p.s., 2003.
-
DANIŠ, P. Děti venku v přírodě: ohrožený druh?. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2016. ISBN 978-80-7212-610-1.
-
HRONEŠOVÁ, L. čtyřech královstvích, aneb, Jak na ekologickou výchovu v mateřské škole. Horní Maršov, 2004. ISBN 80-868-3802-1.
-
KOL. AUTORŮ. Průvodce pro učitele badatelsky orientovaným vyučováním. Praha: Sdružení Tereza, 2013. ISBN 978-80-87905-02-9.
-
KUBICOVÁ, S. Projektová výuka v biologickém vzdělávání na ZŠ a SŠ. Ostrava, 2009. ISBN 978-80-7368-549-2.
-
TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
|