Vyučující
|
-
Kubištová Máčiková Adriana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Druhy loutek. 2. Zásady práce s loutkou. 3. Loutka jako motivace. 4. Pohyb loutek - praktická výuka. 5. Plošné loutky. 6. Výroba vlastní plošné loutky. 7. Animace s vlastní loutkou. 8. Druhy loutkových divadel. 9. Výroba mapeta a jeho využití. 10. Loutka a pohádka. 11. Příprava vystoupení ve skupinách. 12. Příprava vystoupení ve skupinách. 13. Vystoupení studentů. 14. Vystoupení studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají přehled o druzích loutek a jejich vhodnosti využití. Prakticky si vyzkouší a osvojí zásady práce s loutkou. Výuka podporuje rozvoj čtenářské gramotnosti. Důraz je kladen především na komunikační dovednosti.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta
Účast na cvičeních, skupinová prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
BUDÍNSKÁ, H.. Hry pro šest smyslů. Praha, 1994. ISBN 80-7068-084-9.
-
DVOŘÁK, J.. Herectví s loutkou. Praha, 1997. ISBN 80-7068-069-5.
-
MACHKOVÁ, E.. Metodika dramatické výchovy.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7068-250-0.
-
ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Š.. Metodika mluvní výchovy dětí.. Praha, 1993. ISBN 80-901660-1-6.
|