Vyučující
|
-
Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1.-2. Ukolébavka. 3.-4. Bajka. 5.-6. Báje, pověst. 7.-8. Lidová pohádka. 9.-10. Autorská pohádka. 11.-12. Příběhy s dětským hrdinou. 13.-14. Příběhy inspirované literaturou pro dospělé.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Demonstrace dovedností studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je založen na individuální četbě studentů a následné interpretaci textů. Formou diskuse a sdílení ve skupině si studenti tříbí názory, sledují postřehy a zaujímají vlastní stanovisko k přednesené látce. Studenti se zároveň seznámí se žánrovou skladbou literatury pro děti a mládež. Ve výuce je využíván zejména komparativní styl práce a kritická reflexe.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor
Účast na cvičeních, analýza studentských produktů.
|
Doporučená literatura
|
-
GEJGUŠOVÁ, I. Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. Ostrava: Universitas Ostraviensis, 2009. ISBN 978-80-7368-729-8.
-
HNÍK, O. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H + H, 2007. ISBN 80-7319-067-2.
-
JANÁČEK, J. Literatura pro děti a mládež. Liberec: Technická univerzita, 1997. ISBN 80-7083-241-X.
-
VAŘEJKOVÁ, V. literárně výchovná interpretace uměleckého textu na 1. stupni základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3860-8.
|