Vyučující
|
-
Pechová Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Úvod do problematiky obsahu předmětu. 2. Soudobé výtvarné postupy v historicko-uměnovědném kontextu. 3. Litá kresba, dripping. 4. Dekalt, obtisk. 5. Frotáž, muchláž. 6. Alternativní grafika. 7. Animace. 8. Paperpiercing art, perforace. 9. Street art, stencil art. 10. Ekoart, odpadové materiály. 11. Instalace, prostorová tvorba. 12. Výtvarná akce, happening. 13. Zemní umění. 14. Vnímání a interpretace současného umění na 1. stupni základní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základními etapami vývoje dějin moderního a současného umění, historickými souvislostmi, výtvarnými technikami a materiály s přihlédnutím k jejich využitelnosti na 1. stupni základní školy. Posluchači se v prakticko-teoretických seminářích budou zabývat pedagogickým potenciálem soudobých výtvarných postupů a jeho transformací do obsahu vzdělávání na 1. stupni základní školy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Účast na cvičeních, prezentace, seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
HAZUKOVÁ, H. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání.. Praha, 2011. ISBN 978-80-87553-30-5.
-
KIRCHNEROVÁ, V., RUBEŠOVÁ, R. Výchova prožitkem.. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0505-0.
-
PECHOVÁ, Z. Jak chápat moderní a současné umění. Liberec, 2017. ISBN 978-80-7494-363-8.
|