Vyučující
|
-
Valešová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Škaloudová Puchmajerová Lucrezia, Mgr. A. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznamují se základními grafickými technikami uměleckými (suchá jehla, linoryt) a dále zpracovávají širší škálu školních grafických technik. učí se grafickému myšlení, převedení vlastní kresby do příslušné techniky, práce v černé a bílé barvě. Okrajově si mohou vyzkoušet jeden vícebarevný tisk. Seminář je ukončen závěrečnou prací a výstavou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základy grafického vyjadřování s důrazem na možnosti využití grafických přístupů ve výuce na 1. stupni ZŠ. Výuka probíhá formou výtvarné dílny, v níž studenti individuálně plní zadané úkoly. Semestr je zakončen výstavou studentských prací. Osnova: Terminologie oboru. Výrazové prostředky grafiky. Základní grafické techniky (tisk z výšky, tisk z plochy, tisk z hloubky). Alternativní a netradiční přístupy. Techniky vhodné pro školní praxi. Základní vybavení grafické dílny. Metodologické problémy praxe.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Písemná zkouška, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Portfolio, písemná seminární práce, písemný test. Vypracování souboru vlastních grafických úkolů s jejich variantami pro předškolní praxi.Účast na školní výstavě.
|
Doporučená literatura
|
-
BAUER, A. Grafika knížka pro každého. Olomouc, Rubico, 1999.
-
HOLEŠOVSKÝ, F. Čeští ilustrátoři v současné knize pro děti a mládež. Praha: Albatros, 1989.
-
KREJČA, A. Grafické techniky.. Praha-Aventinum, 1995.
|