Vyučující
|
-
Václavíková Lenka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní seminář s objasněním témat kurzu a práce s motivací studujících 2. Sociální teorie dětství 3. Socializace jako základní proces vývoje dětství 4. Diverzita socializačních procesů 5. Vývojová psychologie a teorie sociální identity 6. Historický pohled na dětství 7. Pubescentní vývoj dítěte, rizika a zdraví 8. Rodina jako základní prostředí vývoje dítěte 9. Tělesnost 10. Role školy v dětství a mladí jedince 11. Dětství a gender 12. Vliv mediálního prostředí a digitalizovaného světa na vývoj dítěte 13. Zdroje ohrožení a cesty zdraví vývoje dítěte 14. Závěrečný seminář, shrnutí, evaluace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět bude zaměřený na objasnění základních stavebních kamenů vývoje dítěte, podmínek jeho výchovy a edukace, socializace. Zdůrazní roli dospělých postav v životě dítěte se zvláštním ohledem na vyučující a další pedagogické osoby. Hlavním cílem je objasnění fází vývoje a potřeb dítěte, které se k nim váží a způsobům, jak je plnohodnotně sytit v podmínkách současné společnosti, dnešních rodin a vzdělávacího systému. Součástí kurzu budou i témata nepříznivého vývoje a podmínek v dětství a sociálně patologické odchylky. Kurz vychází ze sociologické a psychologické perspektivy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích a zadaných úkolech Závěrečný test
|
Doporučená literatura
|
|