Název předmětu | Filozofie výchovy pro 1. stupeń ZŠ |
---|---|
Kód předmětu | KSH/PZF |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Úvod; co je člověk - tradiční otázky a odpovědi 2. Biologická specifika lidských bytostí; důsledky pro teorii výchovy 3. Vrozené a získané I 4. Vrozené a získané II 5. Problém inteligence 6. Vývoj inteligence 7. Gardnerova koncepce vícečetných inteligencí 8. Jazyk - univerzálie a funkce 9. Jazyk, argumentace a inteligence 10. Emoce, pocity a učení 11. Univerzální základy morálky a zkušenost 12. Morální vývoj a psychosociální krize 13. Humanistické perspektivy výchovy 14. Shrnutí a závěrečná diskuze
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu Filosofie výchovy pro 1. stupeň ZŠ je seznámení posluchačů a posluchaček s moderními koncepcemi člověka. Budeme vycházet z otázek tradiční filosofické antropologie, ale budeme tyto otázky pojednávat z perspektivy moderní kognitivní vědy.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|