Vyučující
|
-
Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Ryšlavá Hana, Mgr. Ph.D.
-
Jihlavec Jan, Mgr. DiS.
|
Obsah předmětu
|
1. Speciální pedagogika v ČR a zahraničí 2. Současné trendy v oblasti edukace (metody, hodnocení, diagnostika, pomůcky apod.) 3. Současné trendy v oblasti pracovního uplatnění 4. Současné trendy v oblasti partnerských vztahů a sexuality 5. Současné trendy v oblasti společenského začleňování a podpory (ne)závislosti 6. Současné trendy v oblasti volnočasových aktivit 7. Současné trendy v pojetí speciálních vzdělávacích potřeb
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům nejmodernější poznatky v oblasti aktuálních trendů z oblasti edukace a všeobecného rozvoje jedinců se speciálními potřebami. Student má možnost komparovat systém edukace a podpory této cílové skupiny v České republice a v zahraničí, zaujmout kritický postoj k zahraničním zkušenostem a jejich využití v podmínkách České republiky.
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům nejmodernější poznatky v oblasti aktuálních trendů z oblasti edukace a všeobecného rozvoje jedinců se speciálními potřebami. Student má možnost komparovat systém edukace a podpory této cílové skupiny v České republice a v zahraničí, zaujmout kritický postoj k zahraničním zkušenostem a jejich využití v podmínkách České republiky.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost anglického jazyka.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Vyžaduje se znalost anglického jazyka (pasivní i aktivní) na úrovni min. B1. Ke splnění zápočtu: aktivní účast na výuce, průběžné přispívání do diskusního fóra na zadaná témata, ústní referát podpořený elektronickou prezentací na zadané téma. Předmět je určen pouze pro studenty 3. ročníku.
|
Doporučená literatura
|
-
GARGIULO, R. M. Special education in contemporary society: an introduction to exceptionality. Thousand Oaks: Sage Publications, 2015. ISBN 978-1-4522-1677-5.
|