Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Uvedení do problematiky sluchově postižených 2. Výchova a vzdělávání neslyšícího dítěte z hlediska komunikace 3. Komunikační systémy a podpůrné prostředky pro neslyšící 4. Praktický nácvik dorozumívání s neslyšícím člověkem
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 52 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí a osvojí si speciální komunikační dovednosti pro kontakt se sluchově postiženými klienty. Studenti porozumí vlivu sluchového postižení na sociální komunikaci. Studentům budou představeny komunikační bariéry na bázi sluchové percepce nebo rozdílnosti znakového systému.
Studenti se seznámí a osvojí si speciální komunikační dovednosti pro kontakt se sluchově postiženými klienty. Studenti porozumí vlivu sluchového postižení na sociální komunikaci. Studentům budou představeny komunikační bariéry na bázi sluchové percepce nebo rozdílnosti znakového systému.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
KSS/CSU
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu student je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
JABŮREK, J. Bilingvální vzdělávání neslyšících.. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-7216-052-4.
-
KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0329-2.
-
STRNADOVÁ, V. Komunikace neslyšících. Odezírání. Liberec: TUL, 1996. ISBN 80-7083-187-1.
|