Předmět: Logopedie 2

» Seznam fakult » FP » KSS
Název předmětu Logopedie 2
Kód předmětu KSS/CL2
Organizační forma výuky Přednáška + Tutorial + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky jedenkrát v akademickém roce
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hodíková Barbora, Mgr.
Obsah předmětu
1. Logopedie a logopedická diagnostika 2. Poruchy na bázi řečových mechanismů se zaměřením na dyslálii 3. Poruchy na bázi postižení jazykového vývoje se zaměřením na opožděný vývoj řeči a specifické vady řeči na bázi LMD a SPU 4. Porucha na bázi kognitivních funkcí 5. Poruchy na bázi postižení percepce

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Individuální konzultace
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 45 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 70 hodin za semestr
Výstupy z učení
Studenti jsou seznámeni s problematikou depistáže, diagnostiky a reedukace jednotlivých poruch komunikačních schopností. Předmět klade důraz na zvládnutí problematiky vývoje řeči a jeho poruch, seznamuje se základními pojmy fonetiky a fonologie.
Studenti jsou seznámeni s problematikou depistáže, diagnostiky a reedukace jednotlivých poruch komunikačních schopností. Předmět klade důraz na zvládnutí problematiky vývoje řeči a jeho poruch, seznamuje se základními pojmy fonetiky a fonologie.
Předpoklady
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Pro získání zápočtu student vypracuje seminární prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu
Doporučená literatura
  • DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár n. S., Logopedické centrum, 2007. ISBN 978-80-902536-6-7.
  • DVOŘÁK, J. Slovní patlavost. Verbální dyspraxie.. Žďár nad Sázavou: Edice Logopaedia Clinica, 1999. ISBN 80-902536-0-1.
  • KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.
  • TOMICKÁ, V. Speciálně pedagogické metody využitelné v logopedické i speciálně pedagogické praxi. Liberec: TU v Liberci, 2006. ISBN 80-7372-106-6.
  • VITÁSKOVÁ, K. - PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. Logopedie. Olomouc, Univerzita Palackého. ISBN 80-244-1088-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr