Předmět: Metody práce s jedinci s SPCH

» Seznam fakult » FP » KSS
Název předmětu Metody práce s jedinci s SPCH
Kód předmětu KSS/CLM
Organizační forma výuky Individuální konzultace + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky jedenkrát v akademickém roce
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Lüftnerová Iva, Mgr.
Obsah předmětu
1. Etiologie a příznaky specifických poruch chování (ADHD/ADD) 2. Diferenciální diagnostika 3. Sekundární následky přístupu okolí v rozvoji identity jedince s ADHD/ADD 4. Metody a formy práce s jedincem s ADHD/ADD, terapeutické postupy

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 32 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět podrobněji seznamuje studenty s diferenciální diagnostikou ADHD/ADD a objasňuje sekundární následky přístupu okolí v rozvoji identity jedince s ADHD/ADD s dopadem do dospělého věku. Studenti si osvojí terapeutické postupy, metody a formy práce s těmito jedinci.
Předmět podrobněji seznamuje studenty s diferenciální diagnostikou ADHD/ADD a objasňuje sekundární následky přístupu okolí v rozvoji identity jedince s ADHD/ADD s dopadem do dospělého věku. Studenti si osvojí terapeutické postupy, metody a formy práce s těmito jedinci.
Předpoklady
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
Doporučená literatura
  • JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody práce s dětmi s LMD především pro učitele a vychovatele. Praha: D & H, 2003. ISBN 80-239-4468-1.
  • MICHALOVÁ, Z. ADD/ADHD v kontextu poruch chování.. Liberec, TU, 2011. ISBN 978-80-7372-733-8.
  • MICHALOVÁ, Z. Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod, Tobiáš, 2007. ISBN 80-7311-075-X.
  • PACLT, I. a kol. Hyperkinetická poruch a poruchy chování. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1426-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr