Vyučující
|
-
Kliment Pavel, PhDr. Ph.D.
-
Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Osvojení praktických dovedností ve speciální pedagogice 2. Výběr vhodného zařízení pro realizaci supervize odborné praxe 3. Realizace mikrovýstupů 4. Supervizní seminář formou skupinové supervize
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 34 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Supervize navazuje na odbornou praxi, která probíhá formou mikrovýstupů. Po realizaci jednotlivých výstupů studentů následuje supervizní seminář ve formě skupinové supervize, ve kterém budou studenti kriticky reflektovat výsledky své speciálně pedagogické praxe.
Supervize navazuje na odbornou praxi, která probíhá formou mikrovýstupů. Po realizaci jednotlivých výstupů studentů následuje supervizní seminář ve formě skupinové supervize, ve kterém budou studenti kriticky reflektovat výsledky své speciálně pedagogické praxe.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na supervizním semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu. V případě distanční výuky: účast na prezenční výuce, účast na GoogleMeet setkáních, vypracování seminární práce na zadané téma
|
Doporučená literatura
|
-
HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
-
HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9.
-
THOLSTRUPOVÁ, C. Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-582-5.
|