Vyučující
|
-
Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Filosofická a etická reflexe ve speciální pedagogice 2. Etické otázky smyslu a přesahu ve speciální pedagogice
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 52 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Speciální pedagogika v aspektech etiky je zaměřena na etické a filosofické reflexe ve speciální pedagogice. Předmět se bude zabývat praktickými souvislostmi speciální pedagogiky jako vědy, jako praktické činnosti a jako studijního oboru ve vztahu k morálnímu a etickému aspektu.
Speciální pedagogika v aspektech etiky je zaměřena na etické a filosofické reflexe ve speciální pedagogice. Předmět se bude zabývat praktickými souvislostmi speciální pedagogiky jako vědy, jako praktické činnosti a jako studijního oboru ve vztahu k morálnímu a etickému aspektu.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
HAŠKOVCOVÁ, H. Lékařská etika. Praha:Galén, 2002. ISBN 80-7262-132-7.
-
HENRIKSEN, J. O., VETLESEN, A. J. Blízké a vzdálené. Boskovice:Albert, Podané ruce, 2000.
-
JANKOVSKÝ, J. Etika pro pomáhající profese. Triton Praha, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
-
Kolektiv autorů. Filosofický slovník. Olomouc:Fin, 1995. ISBN 80-7182-014-8.
-
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha, Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
|