Předmět: Metody práce s jedinci s autismem

» Seznam fakult » FP » KSS
Název předmětu Metody práce s jedinci s autismem
Kód předmětu KSS/EAU
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky jedenkrát v akademickém roce
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Ryšlavá Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Pervazivní poruchy 2. Základní výchovné principy a postupy 3. Základní oblasti podpory

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 32 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět seznamuje studenty s projevy dětí s pervazivními vývojovými poruchami, s metodami a formami práce, prostředky a přístupy realizovanými v rodině a později i ve škole. Důraz je kladen na pochopení partnerského přístupu a spolupráce všech zainteresovaných složek na výchovně vzdělávacím procesu.
Předmět seznamuje studenty s projevy dětí s pervazivními vývojovými poruchami, s metodami a formami práce, prostředky a přístupy realizovanými v rodině a později i ve škole. Důraz je kladen na pochopení partnerského přístupu a spolupráce všech zainteresovaných složek na výchovně vzdělávacím procesu.
Předpoklady
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
Doporučená literatura
  • DE CLERCQ, HILDE. Mami, je to člověk nebo zvíře?. Praha, Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-235-5.
  • MICHALOVÁ, Z. Sociální dovednosti u žáků s poruchami autistického spektra. Liberec, TU, 2011. ISBN 978-80-7372-745-1.
  • THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-2620-768-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr