Předmět: Předškolní speciální pedagogika 2

» Seznam fakult » FP » KSS
Název předmětu Předškolní speciální pedagogika 2
Kód předmětu KSS/ED2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky jedenkrát v akademickém roce
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Lüftnerová Iva, Mgr.
Obsah předmětu
1.Didaktika a didaktika předškolní pedagogiky 2.Výchovně vzdělávací prostředky v předškolním věku 3.Využití didaktických prostředků 4.Předškolní vzdělávání jako příprava na počáteční vzdělávání

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 45 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 70 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
V rámci předmětu se studenti seznámí se základními pojmy z oblasti didaktiky. Předmět poskytuje informace o uvedené pedagogické disciplíně, jejím obsahu, vývoji a základních pojmech tj. cíle, obsah, organizační formy a metody vyučování aplikované pro předškolní vzdělávání ve vztahu k edukaci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahem předmětu je též struktura činností dítěte předškolního věku v mateřské škole. Cílem předmětu je seznámit studenty s konkrétními vzdělávacími cíli, obsahem, formami a metodami práce včetně využití didaktických zásad vhodných pro předškolní věk.
V rámci předmětu se studenti seznámí se základními pojmy z oblasti didaktiky. Předmět poskytuje informace o uvedené pedagogické disciplíně, jejím obsahu, vývoji a základních pojmech tj. cíle, obsah, organizační formy a metody vyučování aplikované pro předškolní vzdělávání ve vztahu k edukaci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahem předmětu je též struktura činností dítěte předškolního věku v mateřské škole. Cílem předmětu je seznámit studenty s konkrétními vzdělávacími cíli, obsahem, formami a metodami práce včetně využití didaktických zásad vhodných pro předškolní věk.
Předpoklady
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Pro získání zápočtu student vypracuje seminární prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu
Doporučená literatura
  • FICHNOVÁ, K. - SZOBIOVÁ, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha, Portál, 2007. ISBN ISBN 978-80-7367-.
  • KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha, Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.
  • NELEŠOVSKÁ, A. Jak se děti učí hrou. Praha, Grada, 2004. ISBN 80-247-0815-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr