Předmět: Hudební reedukace 2

» Seznam fakult » FP » KSS
Název předmětu Hudební reedukace 2
Kód předmětu KSS/EHE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky jedenkrát v akademickém roce
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Jenšová Klára, Mgr.
Obsah předmětu
1. Terminologické vymezení 2. Edukační proces a aktivní možnosti využití zvuku a hudby 3. Edukační proces možnosti receptivního využití zvuku a hudby 4. Hudebně reedukační techniky a prostředky u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
  • Účast na výuce - 18 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 32 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět poskytuje studujícím orientaci v možnostech využití hudebních reedukačních technik a muzikoterapeutických aktivit jako součásti psychohygieny a prevence sociálně patologických jevů. Studující se v rámci tohoto předmětu naučí cíleně aplikovat reedukační techniky ve výchovně vzdělávacím procesu u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
Předmět poskytuje studujícím orientaci v možnostech využití hudebních reedukačních technik a muzikoterapeutických aktivit jako součásti psychohygieny a prevence sociálně patologických jevů. Studující se v rámci tohoto předmětu naučí cíleně aplikovat reedukační techniky ve výchovně vzdělávacím procesu u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
Předpoklady
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
KSS/EHV

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
Doporučená literatura
  • FELBER, R. Muzikoterapie. Terapie zpěvem. Hranice:Fabula, 2005. ISBN 80-866000-24-6.
  • JEŽOWICZ, A. 21 tónový zpěv pro zdraví. Jablunkov:ŽHaZ, 2004.
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Psychologické aspekty hudební výchovy. Olomouc:UP, 2001. ISBN 80-244-0405-2.
  • MORENO, J. J. Rozehrát svou vnitřní hudbu : muzikoterapie a psychodrama. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7178-980-1.
  • POKORNÁ, P. Úvod do muzikoterapie pro speciální pedagogiku. Praha:SPN, 1982.
  • ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0.
  • ZELEIOVÁ, J. Muzikoterapia - dialóg s chvením : východiská, koncepty, principy a praktická aplikácia.. Bratislava SAV, 2002. ISBN 80-968279-6-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr