Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Charakteristika a pojetí předmětu hudební výchova 2. Základy hudební nauky 3. Komplexní pohled na problematiku hudební vědy a hudební výchovy 4. Metody a techniky v hudební výchově 5. Struktura hodiny pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace a obhajoba písemné práce, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studující s metodologií hudební výchovy s důrazem na pojetí hudby jako jedné z možností relaxace a psychohygieny. Student se dokáže orientovat v základech hudební výchovy se zaměřením na dětský věk, prevenci sociálně patologických jevů a syndromu vyhoření. Metody hudební výchovy dokáže aplikovat ve výukovém a výchovném procesu.
Předmět seznamuje studující s metodologií hudební výchovy s důrazem na pojetí hudby jako jedné z možností relaxace a psychohygieny. Student se dokáže orientovat v základech hudební výchovy jako součásti psychohygieny se zaměřením na dětský věk, prevenci sociálně patologických jevů a syndromu vyhoření. Metody hudební výchovy dokáže aplikovat ve výukovém a výchovném procesu.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
ANDRLOVÁ, D. Jede Kudrna okolo Brna: rukověť rytmické, pohybové a taneční výchovy dětí s lidovou písničkou. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-068-9.
-
KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-437-0.
-
SYNEK, J. Didaktika hudební výchovy. Olomouc: UP v Olomouci, 2004. ISBN 80-244-0972-0.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0.
-
TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X.
|