Vyučující
|
-
Palounková Zuzana, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Etiologie a příznaky specifických poruch chování (ADHD/ADD) 2. Diferenciální diagnostika 3. Sekundární následky přístupu okolí v rozvoji identity jedince s ADHD/ADD 4. Metody a formy práce s jedincem s ADHD/ADD, terapeutické postupy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět podrobněji seznamuje studenty s diferenciální diagnostikou ADHD/ADD a objasňuje sekundární následky přístupu okolí v rozvoji identity jedince s ADHD/ADD s dopadem do dospělého věku. Studenti si osvojí terapeutické postupy, metody a formy práce s těmito jedinci.
Předmět podrobněji seznamuje studenty s diferenciální diagnostikou ADHD/ADD a objasňuje sekundární následky přístupu okolí v rozvoji identity jedince s ADHD/ADD s dopadem do dospělého věku. Studenti si osvojí terapeutické postupy, metody a formy práce s těmito jedinci.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody práce s dětmi s LMD především pro učitele a vychovatele. Praha: D & H, 2003. ISBN 80-239-4468-1.
-
MICHALOVÁ, Z. ADD/ADHD v kontextu poruch chování.. Liberec, TU, 2011. ISBN 978-80-7372-733-8.
-
MICHALOVÁ, Z. Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod, Tobiáš, 2007. ISBN 80-7311-075-X.
-
PACLT, I. a kol. Hyperkinetická poruch a poruchy chování. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1426-4.
|