Vyučující
|
-
Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D.
-
Ryšlavá Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Nové trendy ve speciálně pedagogické podpoře zdravotně postižených jedinců 2.Asistenční služby 3.Osobní asistence 4.Pedagogická asistence
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá aktuálními problémy integrace jedinců se speciálními potřebami do společnosti. Vymezuje úlohu, práva, povinnosti a nároky na odborné kompetence asistenta pedagoga a osobního asistenta při integraci jedinců se zdravotním postižením. Studenti se seznámí také s legislativní a finanční podporou asistenčních služeb.
Předmět se zabývá aktuálními problémy integrace jedinců se speciálními potřebami do společnosti. Vymezuje úlohu, práva, povinnosti a nároky na odborné kompetence asistenta pedagoga a osobního asistenta při integraci jedinců se zdravotním postižením. Studenti se seznámí také s legislativní a finanční podporou asistenčních služeb.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
Nařízení vlády č. 469/2002 Sb., kterým se stanoví Katalog prací a kvalifikační předpoklady..
-
Vyhláška č. 227/2007 Sb., kterou se mění vyhláška č. 62/2007 Sb., kterou se mění vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných..
-
BENDOVÁ, P., JEŘÁBEK, K., RŮŽIČKA, V. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc, Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-2441-436-8.
-
BLECHOVÁ, P. Jak se dělá škola pro všechny. Kladno, Aisis, 2005. ISBN 80-2394-667-6.
-
VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
|