Vyučující
|
-
Ryšlavá Hana, Mgr. Ph.D.
-
Nádvorníková Lenka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky 2. Cíle poradenské činnosti 3. Systém poradenství 4. Úloha poradenství v systému péče o jedince se speciálními potřebami 5. Specifické poradenské aktivity
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznámí studenty s poradenskou činností, jejími cíli, obecnými principy a praktickými východisky poradenství. Studenti získají základní informace o diagnostice, poradenství, intervenci, charakteristice poradenských zařízení, jejich typech a klientském zaměření. V rámci předmětu si studenti vyzkouší specifické poradenské aktivity.
Předmět seznámí studenty s poradenskou činností, jejími cíli, obecnými principy a praktickými východisky poradenství. Studenti získají základní informace o diagnostice, poradenství, intervenci, charakteristice poradenských zařízení, jejich typech a klientském zaměření. V rámci předmětu si studenti vyzkouší specifické poradenské aktivity.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
GABURA, J., PRUŽINSKÁ, J. Poradenský proces. Praha: Slon, 1995. ISBN 80-85850-10-9.
-
HADJ-MOUSSOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. Poradenské teorie a strategie. Praha:UK, 2002. ISBN 80-7290-098-6.
-
HAJD-MOUSSOVÁ, Z. Úvod do speciálního poradenství. Liberec: TU Liberec, 2002. ISBN 80-7083-659-8.
-
JEDLIČKA, R. Psychologická první pomoc v práci výchovného poradce. Praha, 2000. ISBN 80-7290-035-8.
-
VÁGNEROVÁ, M. ŠKolní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha, 2005. ISBN 80-246-1074-4.
|