Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Zahajovací (virtuální) fáze se odehraje v on-line prostředí. Během zahajovacího dne se jednak setkají všichni účastníci v jedné on-line místnosti (představení organizátorů, představení programu BIP, jeho cílů a harmonogramu; upoutávkové prezentace zarámují obsah kurzu), jednak se účastníci seznámí se svými smíšenými pracovními skupinami (facilitátor z řad vyučujících, icebreakers, pracovní úkoly). Přechodové období mezi virtuální a fyzickou částí (online fáze) bude probíhat v e-learningovém prostředí HowSpace, kde pracovní skupiny budou plnit úkoly (zorientování v tématu duševního zdraví, práce se zadanou četbou, komparace mezi zúčastněnými zeměmi). Fyzická fáze bude probíhat v Liberci. Hlavními body programu budou: úvodní přednášky zvaných hostů, workshopy vedené interními i externími lektory, exkurze v organizacích, průběžná skupinová práce, seznámení s místem konání (TUL, Liberec a okolí).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Studium metodou řešení problémů
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce)
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 42 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět BIP Mental Health volně navazuje na programy BIP realizované společně s týmiž partnerskými univerzitami v předchozích dvou letech (2023 Stavanger, 2024 Bochum). Předmět seznámí studenty s různými úhly pohledu, znalostmi, výukovými a výzkumnými metodami a pracovními postupy v rámci jejich oboru v evropském a mezinárodním kontextu týkajícím se tématu duševního zdraví. Konkrétně se obsah předmětu zaměří na duševní zdraví v pomáhajících profesích. Během kurzu studenti rozvíjejí své komunikační dovednosti, jazykové dovednosti, kritické myšlení, řešení problémů, interkulturní dovednosti a výzkumné dovednosti.
|
Předpoklady
|
Znalost základů společenskovědních disciplín a znalost AJ.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
Vyžaduje se znalost anglického jazyka (pasivní i aktivní) na úrovni min. B1. Ke splnění zápočtu: aktivní účast na výuce (virtuální i fyzické části), průběžná práce v e-learningu se zadanými tématy, skupinová práce, spolupráce se studenty z ostatních účastnických univerzit.
|
Doporučená literatura
|
-
ANDERSON, Sharon K., HANDELSMAN, Mitchell M. Positive ethics for mental health professionals. Hoboken, NJ: Wiley Blackwell, 2021. ISBN 978-1-119-62842-2.
-
LEVICKÁ, J., VASKA, L., VRŤOVÁ, J. Historical roots of supervision in social work framed by the Anglo-American tradition. 2021.
|