Vyučující
|
-
Lopušan Libor, Mgr. Ph.D.
-
Bajcura Lubomír, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Semináře: 1) Etika případových studií a ochrana údajů. 2) Volba cíle případové studie. 3) Formulace názvu případové studie. 4) Anamnéza (osobní, rodinná, sociální, zdravotní, pracovní?). 5) Intrinsitní případová studie. 6) Instrumentální případová studie. 7) Kolektivní případová studie. 8) Osobní případová studie. 9) Rodinná případová studie. 10) Případová studie komunity. 11) Případová studie sociální skupiny. 12) Případová studie organizace a instituce. 13) Referáty studentů a kritická diskuse. 14) Shrnutí, explorace nejasností a jejich dovysvětlení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Skupinová konzultace, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kazuistický seminář 2 navazuje na Kazuistický seminář 1. V průběhu seminářů si studenti osvojí praktickou aplikaci jednotlivých typů případových studií v praxi sociální práce, jakož i v aplikovaném výzkumu. V rámci předmětu dojde ke zdokonalení tvorby kazuistických studií také v návaznosti na předmět supervize odborné praxe. Semináře jsou pojaty velmi prakticky a v jejich průběhu dochází k maximálnímu zapojování studentů do obsahu těchto seminářů.
Kazuistický seminář 2 navazuje na Kazuistický seminář 1. V průběhu seminářů si studenti osvojí praktickou aplikaci jednotlivých typů případových studií v praxi sociální práce, jakož i v aplikovaném výzkumu. V rámci předmětu dojde ke zdokonalení tvorby kazuistických studií také v návaznosti na předmět supervize odborné praxe. Semináře jsou pojaty velmi prakticky a v jejich průběhu dochází k maximálnímu zapojování studentů do obsahu těchto seminářů.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
KSS/TK1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Student prokáže aktivní účast na seminářích a za prezentaci vlastní seminární práce formou referátu, který bude podroben kritické diskusi v rámci semináře.
|
Doporučená literatura
|
-
BLÁHOVÁ, K., FENCL, F. Kazuistiky z pediatrie.. Praha: Mladá fronta., 2014. ISBN 978-80-204-3392-3.
-
BROŽ, F., VODÁČKOVÁ, D. Krizová intervence v kazuistikách. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0811-2.
-
HADJMOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. Diagnostika: pedagogickopsychologické poradenství II.. Praha: PedF UK., 2002. ISBN 80-7290-101-X.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace.. Praha: Portál., 2008. ISBN 978-807367-485-4.
-
KALINA, K., ŠIMEK, A., ed. Supervize ? kazuistiky.. Praha: Triton., 2004. ISBN 80-7254-496-9.
-
MAREŠ, J. Tvorba případových studií pro výzkumné účely. Pedagogika. s. 113?142.. Praha: PedF UK, 2015.
-
MIHÁL, V. Proč a jak psát kazuistiku? Pediatrie pro praxi. 4(3) s. 149?151. Olomouc: Solen,, 2003.
|