Název předmětu | Odborná praxe 5 |
---|---|
Kód předmětu | KSS/TO5 |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Četnost výuky | jedenkrát v akademickém roce |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Jedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět je realizován prostřednictvím praktické výuky studenta/tky v libovolném zařízení poskytující sociální služby, v nichž je zaměstnám sociální pracovník splňující kvalifikační předpoklady k výkonu sociálního pracovníka dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Výběr zařízení se může vztahovat tematicky ke zpracovávané bakalářské práce (není však podmínkou) či k budoucímu profesnímu zaměření studenta/tky, nesmí se však jednat o zařízení, v němž již během studia jednou odbornou praxi absolvoval. Odborná praxe v šestém semestru probíhá formou souvislé odborné praxe - první tři týdny v semestru pod vedením odborníka z praxe (mentora) a v případě zařízení, s nímž má vzdělávací instituce podepsánu rámcovou smlouvu o spolupráci, tak pod vedením tutora (po část praxe). Mentor je odborně vzdělaný pracovník, splňující kvalifikační předpoklady k výkonu sociálního pracovníka dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Mentor/tutor zodpovídá za odborný dohled při realizaci předmětu Odborné praxe 5 a hodnotí studenta/tku v Deníku odborné praxe, kde denně zaznamenává docházku studenta/tky a plnění jednotlivých praktických činností. Po ukončení výkonu mentor/tutor vypracovává hodnocení studenta/tky. Rozsah a obsah Odborné praxe 5 je vymezen studijním plánem (hodinový rozsah, obsahové zaměření) a harmonogramem TUL (časové rozvržení). Praxe je realizována v přirozených podmínkách institucí poskytující sociální služby, kde se studenti seznamují s realitou výkonu sociální práce, osvojují si praktické dovednosti a identifikují se s profesí sociálního pracovníka a zároveň aplikují do praxe průběžně studiem získávané teoretické znalosti a dovednosti. Student na základě absolvované praxe zpracuje a odevzdá následující texty a dokumenty: " Deník odborné praxe, který obsahuje vymezení stážové pozice, potvrzení o účasti na praxi, formulář o mlčenlivosti, hodnocení výkonu odborné praxe mentorem či tutorem. " Záznamový deník - záznamy z praxe (ručně psané nebo v tištěné podobě), včetně důkazů naplňujících cíle praxe, tj. důkazy o nabytí kompetencí. Struktura Záznamového deníku je jasně definována v Deníku odborné praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pozorování, Individuální konzultace, Prezentace práce studentů
|
Výstupy z učení |
Cílem praxe je seznámit studenty s pracovištěm/institucí dle vlastního výběru studenta dle jeho preferovaného odborného zaměření či s institucí související s tématem bakalářské práce. Studenti se seznámí s cíli, metodami práce, fungováním organizace a s cílovou skupinou dané organizace.
Cílem praxe je seznámit studenty s pracovištěm/institucí dle vlastního výběru studenta dle jeho preferovaného odborného zaměření či s institucí související s tématem bakalářské práce. Studenti se seznámí s cíli, metodami práce, fungováním organizace a s cílovou skupinou dané organizace. |
Předpoklady |
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
KSS/TO2 a zároveň KSS/TO3 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Písemná práce
Účast ve výuce, vypracování seminární práce (kasuistiky) a Záznamového deníku a Deníku praxe. Student/ka během celého studia zpracovává průběžně výše uvedené dokumenty a vytváří profesní portfolio, které obhajuje u SZZ. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |