Vyučující
|
-
Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1) Základními pojmy: supervize, intervize, autosupervize, supervizor, supervidovaný. 2) Historie a současnost supervize. 3) Charakteristika, předmět a členěním supervize. 4) Cíle a úkoly supervize. 5) Metody a formy supervize. 6) Etické zásady a principy supervize. 7) Rizika a hranice supervize. Semináře: 1) Skupinová diskuse na téma: přínos supervize pro sociální práci a pro sociální pracovníky. 2) Supervize odborných praxí za první semestr (individuální představení pracovišť a průběhu praktické výuky, výběr kritických bodů praktické výuky a jejich rozbor, skupinová diskuse). 3) Nalézání a adekvátní uchopování teoretických zásad sociální práce na příkladech z praxe. 4) Odhalování etických problémů a etických dilemat sociální práce na konkrétních příkladech z praktické výuky. 5) Skupinová diskuse adekvátnosti metodického postupu v daném případu, nalézání optimálních způsobů řešení daného problému, snaha o multidisciplinární pojetí problému praxe sociální práce. 6) Pravidla supervizní skupiny, doporučený obsah a jejich vytvoření pro další práci skupiny. 7) Balintovská skupina (ukázka ve skupině).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Skupinová konzultace, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Supervize odborné praxe navazuje na získané praktické zkušenosti. Studenti se naučí přijímat a chápat supervizi jako způsob korekce svého profesionálního a profesního chování a jako nástroj svého osobního i profesního růstu.
Supervize odborné praxe navazuje na získané praktické zkušenosti. Studenti se naučí přijímat a chápat supervizi jako způsob korekce svého profesionálního a profesního chování a jako nástroj svého osobního i profesního růstu.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín na bakalářské úrovni.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemná práce
Kritická analýza literatury - seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
BAŠTECKÁ, B. Týmová supervize.. Praha: Portál., 2015. ISBN 978-80-262-0940-9.
-
BROŽA, J. Supervize v adiktologické praxi.. Praha: Triton, 2009. ISBN 80-7387-209-0.
-
BROŽOVÁ DOUBKOVÁ, A., THELENOVÁ, K. Odborná praxe a supervize. Liberec: TUL, 2011. ISBN 978-80-7372-687-4.
-
HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
-
HAWKINGS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích.. Praha: Portál., 2016. ISBN 978-80-262-0940-9.
-
ŠIMEK, A. Supervize - kazuistiky. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-496-9.
|