Vyučující
|
-
Palounková Zuzana, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Financování sociálních služeb v České republice, vícezdrojové financování, granty a dotace 2. Poskytovatelé sociálních služeb z veřejného i soukromého sektoru 3. Životní cyklus organizace 4. Marketing a management v sociální oblasti 5. Manažerské techniky 6. Zvyšování kvality sociálních služeb
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je propojit a rozšířit znalosti studenta z oblastí ekonomických a manažerských tak, aby student po absolvování disciplíny dokázal samostatně plánovat poskytování sociálních služeb s ohledem na její financování, personální zajištění i samotného řízení, včetně zvyšování kvality poskytované služby. Student získá komplexní pohled na ekonomiku sociálních služeb.
Cílem předmětu je propojit a rozšířit znalosti studenta z oblastí ekonomických a manažerských tak, aby student po absolvování disciplíny dokázal samostatně plánovat poskytování sociálních služeb s ohledem na její financování, personální zajištění i samotného řízení, včetně zvyšování kvality poskytované služby. Student získá komplexní pohled na ekonomiku sociálních služeb.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
BĚLOHLÁVEK, F. 20 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4323-3.
-
KAŇÁKOVÁ, E. Jak efektivně vést porady. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1625-1.
-
KRAFT, J., BEDNÁŘOVÁ, P., KOCOUREK, A. Ekonomie I.. Liberec: TUL, 2009. ISBN 978-80-7372-527-3.
-
McCONNON, S., McCONNON, M. Jak řešit konflikty na pracovišti. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3003-5.
-
MOLEK, J. Marketing sociálních služeb. Praha: VÚPSV, 2009. ISBN 978-80-7416-026-4.
|