Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Etopedie (předmět, cíl, vývoj, postavení v soustavě speciálněpedagogických věd, základní terminologie) 2. Systém speciálních výchovných zařízení 3. Poruchy chování 4. Jednotlivé kategorie poruch chování 5. Etopedická problematika negativních sociálních skupin 6. Systém sociální prevence a prevence kriminality
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 45 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se v rámci předmětu seznámí se základní etopedickou terminologií, poruchami chování a pochopí systém a fungování speciálních výchovných zařízení v ČR. Tyto poznatky dokáží následně aplikovat do sociální práce s vybranými cílovými skupinami.
Studenti se v rámci předmětu seznámí se základní etopedickou terminologií, poruchami chování a pochopí systém a fungování speciálních výchovných zařízení v ČR. Tyto poznatky dokáží následně aplikovat do sociální práce s vybranými cílovými skupinami.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu student vypracuje semestrální prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.
-
MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
-
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
-
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0225-7.
|