Vyučující
|
-
Palounková Zuzana, Ing. Ph.D.
-
Ryšlavá Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Surdopedie 2. Tyflopedie 3. Etopedie 4. Psychopedie 5. Kombinovaná postižení 6. Osoby s mimořádným nadáním
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získat základní přehled o nejčastěji se vyskytujících typech zdravotních postižení. Studenti budou schopni zaujmout adekvátní přístupy k osobě s určitým typem zdravotního postižení a dokáží těchto znalostí a dovedností využívat v práci sociálního pracovníka.
Cílem předmětu je získat základní přehled o nejčastěji se vyskytujících typech zdravotních postižení. Studenti budou schopni zaujmout adekvátní přístupy k osobě s určitým typem zdravotního postižení a dokáží těchto znalostí a dovedností využívat v práci sociálního pracovníka.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
KSS/ZG1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
KUTÁLKOVÁ, D. Průvodce vývojem dtěské řeči. Logoedická prevence. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-598-7.
-
LUDÍKOVÁ, L. Kombinované vady. Olomouc: UP, 2005. ISBN 80-244-1154-7.
-
MICHALOVÁ, Z. Speciální pedagogika II.. Liberec: TUL, 2008. ISBN 978-80-7372-376-7.
-
ŠIŠKA, J. Mimořádná dospělost. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0992-4.
|