Vyučující
|
-
Kliment Pavel, PhDr. Ph.D.
-
Meier Miroslav, Mgr. Ph.D.
-
Ryšlavá Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Vymezení základních pojmů 2. Aktuální problémy a trendy ve školské integraci 3. Odborné kompetence speciálního pedagoga 4. Legislativní a společenská východiska školské integrace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou především školské integrace lidí se speciálními vzdělávacími potřebami (definice základních pojmů, aktuální trendy a problémy ve školské integraci, kompetence speciálních pedagogů, spolupráce rodiny a školy, související legislativa).
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou především školské integrace lidí se speciálními vzdělávacími potřebami (definice základních pojmů, aktuální trendy a problémy ve školské integraci, kompetence speciálních pedagogů, spolupráce rodiny a školy, související legislativa).
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkuluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
-
JESENSKÝ, J. Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-030-0.
-
MICHALÍK, J., a kol. Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižených. Olomouc: UP, 2012. ISBN 978-80-244-3372-1.
-
MICHALÍK, J. Škola pro všechny aneb integrace je když... Vsetín: ZŠ Integra, 2002. ISBN 80-238-9885-X.
-
PEŠATOVÁ, I., TOMICKÁ, V. Úvod do integrativní speciální pedagogiky. Liberec: TUL, 2007. ISBN 978-80-7372-268-5.
|