Vyučující
|
-
Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Jihlavec Jan, Mgr. DiS.
-
Nádvorníková Lenka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Praktická výuka studenta na vybraném pracovišti v oblasti sociálně právní 2. Deník odborné praxe 3. Vést studenta ke kritické sebereflexi profese sociálního pracovníka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pozorování, Individuální konzultace
- Účast na výuce
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět Odborná praxe 4 je v 5. semestru studia koncipován jako výběrová praktická výuka studenta/tky, kdy si sám/a student/tka volí na základě své profesní orientace či dle zvoleného tématu bakalářské práce instituci či zařízení pro výkon odborné praxe. Jeho/její výběr musí schválit vedoucí odborných praxí KSS FP TUL. Student/tka si v průběhu praxe osvojuje, nebo prohlubuje sociální a profesionální kompetence (dle Havrdové, 1999), tj. rozvíjet účinnou komunikaci, orientovat se v problému a plánovat postup, podporovat a pomáhat k soběstačnosti, účinně zasahovat a poskytovat služby, přispívat k práci organizace, odborně růst. Student/tka si v průběhu praxe vybere určitou kompetenci (nebo více kompetencí) a do Záznamového deníku uvede dokumenty, dokazující jejich získávání, či prohlubování. Konečným cílem praktické výuky je dovést studenta ke schopnosti kritické reflexe profese sociálního pracovníka, vedení k sebereflexi a osobnímu i profesnímu růstu. Aktuální podrobné informace k výkonu odborné praxe jsou uvedeny v elektronickém vzdělávacím prostředí software Moodle https://elearning.fp.tul.cz).
Předmět Odborná praxe 4 je v 5. semestru studia koncipován jako výběrová praktická výuka studenta/tky, kdy si sám/a student/tka volí na základě své profesní orientace či dle zvoleného tématu bakalářské práce instituci či zařízení pro výkon odborné praxe. Jeho/její výběr musí schválit vedoucí odborných praxí KSS FP TUL. Student/tka si v průběhu praxe osvojuje, nebo prohlubuje sociální a profesionální kompetence (dle Havrdové, 1999), tj. rozvíjet účinnou komunikaci, orientovat se v problému a plánovat postup, podporovat a pomáhat k soběstačnosti, účinně zasahovat a poskytovat služby, přispívat k práci organizace, odborně růst. Student/tka si v průběhu praxe vybere určitou kompetenci (nebo více kompetencí) a do Záznamového deníku uvede dokumenty, dokazující jejich získávání, či prohlubování. Konečným cílem praktické výuky je dovést studenta ke schopnosti kritické reflexe profese sociálního pracovníka, vedení k sebereflexi a osobnímu i profesnímu růstu. Aktuální podrobné informace k výkonu odborné praxe jsou uvedeny v elektronickém vzdělávacím prostředí software Moodle https://elearning.fp.tul.cz).
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
BROŽA, J. Supervize v adiktologické praxi. Praha: Triton, 2009. ISBN 80-7387-209-0.
-
BROŽOVÁ DOUBKOVÁ, A., THELENOVÁ, K. Odborná praxe a supervize. Liberec: TUL, 2011. ISBN 978-80-7372-687-4.
-
HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
-
HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9.
-
ŠIMEK, A. Supervize - kazuistiky. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-496-9.
|