Vyučující
|
-
Kliment Pavel, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Obecné principy a praktická východiska poradenství 2. Cíle poradenské činnosti 3. Systém poradenství v resortu MŠMT 4. Úloha poradenství v systému péče o jedince se znevýhodněním
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 19 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 55 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s poradenskou činností jako integrální součástí sociální práce. Pochopí interdisciplinární aspekty a kooperaci v poradenství a dokáží se orientovat v poradenských systémech resortu MPSV, MZ, MŠMT a dalších typech poradenství.
Studenti se seznámí s poradenskou činností jako integrální součástí sociální práce. Pochopí interdisciplinární aspekty a kooperaci v poradenství a dokáží se orientovat v poradenských systémech resortu MPSV, MZ, MŠMT a dalších typech poradenství.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu student vypracuje semestrální prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
GABRIEL, Z., NOVÁK, T. Psychologické poradenství v náhradní rodinné péči. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1788-3.
-
GABURA, J., PRUŽINSKÁ, J. Poradenský proces. Praha: Slon, 1995. ISBN 80-85850-10-9.
-
HAJD-MOUSSOVÁ, Z. Úvod do speciálního poradenství. Liberec: TU Liberec, 2002. ISBN 80-7083-659-8.
-
HARGAŠOVÁ, M. Skupinové poradenství. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2642-7.
-
POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-151-7.
-
ŠPATENKOVÁ, N. Poradenství pro pozůstalé. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1740-1.
|