Vyučující
|
-
Kliment Pavel, PhDr. Ph.D.
-
Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Poznání a aplikace neverbální komunikace 2. Verbální komunikace 3. Aktivní naslouchání, zpětná vazba 4. Komunikační předpoklady 5. Asertivní komunikace 6. Vedení rozhovoru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace dovedností studentů
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 44 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je osvojení, rozvoj a posilování základních osobnostních a profesních kompetencí vedoucích ke kvalitnější realizaci pomáhajícího procesu. Součástí předmětu je v prvé řadě získání znalostí z oblasti teorie komunikace, vedení efektivního rozhovoru a reflexe profesních kompetencí v pomáhající profesi.
Cílem disciplíny je osvojení, rozvoj a posilování základních osobnostních a profesních kompetencí vedoucích ke kvalitnější realizaci pomáhajícího procesu. Součástí předmětu je v prvé řadě získání znalostí z oblasti teorie komunikace, vedení efektivního rozhovoru a reflexe profesních kompetencí v pomáhající profesi.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9.
-
JANKOVSKÝ, J. Etika pro pomáhající profese. Triton Praha, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
-
KALLWASS, A. Syndrom vyhoření v práci a osobním životě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-299-7.
-
KOLAŘÍK, M. Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2941-1.
-
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha, Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
-
THELENOVÁ, K., BROŽOVÁ DOUBKOVÁ, A. Efektivní komunikace v pomáhajících profesích. Liberec: TUL, 2012. ISBN 978-80-7372-941-7.
|