Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Komunikace sociálního pracovníka s jedincem postlingválně neslyšícím 2. Komunikace sociálního pracovníka s jedincem prelingválně neslyšícím 3. Komunikace sociálního pracovníka s jedincem s nedoslýchavostí 4. Využívání technických pomůcek pro podporu komunikace s jedincem se sluchovým postižením
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Demonstrace dovedností studentů
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Absolvováním předmětu Základy komunikace se sluchově postiženými získá student základní vhled do řešené problematiky a kompetence pro komunikaci s touto cílovou skupinou.
Absolvováním předmětu Základy komunikace se sluchově postiženými získá student základní vhled do řešené problematiky a kompetence pro komunikaci s touto cílovou skupinou.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení - úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.
-
KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0329-2.
-
LANGER, J. Znakové systémy v komunikaci neslyšících. Olomouc: UP, 2013. ISBN 978-80-244-3746-0.
-
MUKNŠNÁBLOVÁ, M. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5034-7.
-
STRNADOVÁ, V. Jak se úspěšně vyrovnávat se ztrátou sluchu. 1. díl. Praha: ASNEP, 2001. ISBN 80-903035-2-8.
|