Vyučující
|
-
Rjabcová Helena, Mgr.
-
Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci konceptu aktivního životního stylu studentů došlo od akademického roku 2013/14 k modularizaci předmětu (modul zdravotní, pohybový a kontrolní/evaluační). A) Zdravotní modul: Zdravotní modul představuje předání základních teoretických poznatků k problematice pozitivního vztahu pohybové aktivity ke zdraví každého jedince. Realizován je formou diskuse a odkazů na příslušný webový portál KTV FP TUL. Důležitou součástí webové podpory jsou poznatky sportovní medicíny související s realizací pohybové aktivity a poskytováním první pomoci. Cílem modulu je zvýšit motivaci studentů k osvojování si základních poznatků souvisejících s aktivním životním stylem a tím přispět ke snížení potencionálního rizika výskytu civilizačních onemocnění. B) Pohybový modul: 1. Hry - vymezení pojmů, psychologické a didaktické aspekty her. Význam a využití pohybových her ve školní tělesné výchově. 2. Zařazení her v hodině tělesné výchovy. Hry vhodné pro úvodní část hodiny. 3. Postup při výběru a nácviku pohybové hry. Vliv pohybových her na žáky. 4. Hry a soutěže rozvíjející rychlostní, vytrvalostní a obratnostní schopnosti. 5. Přínos her při nácviku některých pohybových dovedností. Úpolové hry. 6. Míčové hry pro zdokonalení dovedností - házení a chytání. Vybíjené. 7. Kooperačně-kreativní hry. 8. - 14. Pedagogické výstupy posluchačů. C) Evaluační modul: Evaluace inovované výuky studenty probíhá formou dotazníkového šetření, které poskytuje zpětnou vazbu ohledně spokojenosti s obsahem a formou výukových předmětů. Cílem je na základě kvalitního systému vnitřního hodnocení provést případné korekce až do finální podoby inovované výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Demonstrace dovedností studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na osvojení teoretických vědomostí a praktických dovedností z didaktiky drobných pohybových her. Student bude po absolvování předmětu vybaven zásobníkem pohybových her odpovídajících úrovni žáků základních škol, bude schopen tyto hry organizovat a samostatně řídit.
Student získá odborné didaktické kompetence pro pohybové hry.
|
Předpoklady
|
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice uchazeče.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností
Aktivní účast na výuce, min. 80% účast. Praktické předvedení metodického výstupu v předem zadaný termín, odevzdání přípravy pro metodický výstup. Odevzdání přípravy lze provést osobně nebo elektronicky na jaroslav.kupr@tul.cz. Odevzdání praktického požadavku (metodického výstupu) je možné požadovat multimediální formou (video, prezentace apod.).
|
Doporučená literatura
|
-
MAZAL, F. Pohybové hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc : Hanex, 2007. ISBN : 978-80-85783-77-3.
-
MAZAL, F. Pohybové hry a hraní.. Olomouc, 2000. ISBN 978-80-85783-29-0.
-
MUŽÍK,V., NOVÁČEK. Nehrajme jen vybíjenou. Olomouc: Hanex, 1993..
-
TŮMA, M., TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0707-1..
|