Vyučující
|
-
Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci konceptu aktivního životního stylu studentů došlo od akademického roku 2013/14 k modularizaci předmětu (modul zdravotní, pohybový a kontrolní/evaluační). A) Zdravotní modul: Zdravotní modul představuje předání základních teoretických poznatků k problematice pozitivního vztahu pohybové aktivity ke zdraví každého jedince. Realizován je formou diskuse a odkazů na příslušný webový portál KTV FP TUL. Důležitou součástí webové podpory jsou poznatky sportovní medicíny související s realizací pohybové aktivity a poskytováním první pomoci. Cílem modulu je zvýšit motivaci studentů k osvojování si základních poznatků souvisejících s aktivním životním stylem a tím přispět ke snížení potencionálního rizika výskytu civilizačních onemocnění. B) Pohybový modul: Předmět prohlubuje poznatky z teorie a metodiky sportovních her a klade důraz na jejich uplatnění v herních činnostech. Průpravné hry a hry s upravenými pravidly jsou nutnou součástí procesu s ohledem na znění RVP pro 1. stupeň ZŠ. Výuka probíhá formou vyučovacích pokusů studentů. C) Evaluační modul: Evaluace inovované výuky studenty probíhá formou dotazníkového šetření, které poskytuje zpětnou vazbu ohledně spokojenosti s obsahem a formou výukových předmětů. Cílem je na základě kvalitního systému vnitřního hodnocení provést případné korekce až do finální podoby inovované výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubení poznatků z teorie a metodiky nácviku základních herních činností a jejich uplatnění v průpravných hrách a hrách s upravenými pravidly v basketbalu, kopané, házené, florbalu a softbalu s přihlédnutím k RVP pro 1. stupeň ZŠ. Výuka probíhá formou vyučovacích pokusů studentů.
Student získá odborné kompetence pro výuku pohybových a sportovních her.
|
Předpoklady
|
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Hospitace
Účast na výuce (min. 80%), metodické výstupy, zvládnutí didaktických postupů při výuce her. Součástí výuky jsou úvodní výstupy studentů. Výuka probíhá prakticky v maximální možné míře. Pro potřeby výjimečné distanční výuky (COVID-19) je využíván systém Google Meet. Závěrečný test může probíhat on-line formou (záleží na podmínkách a rozhodnutí vyučujícího), prokázání herních dovedností je možné požadovat multimediálně.
|
Doporučená literatura
|
-
APPELT,K., PETR,O. Gymnastické hry. Abeceda cvičitele. Praha : ZRTV, 1983..
-
FOSTEROVÁ, E.R. et al. 85 her pro zlepšení kondice dětí. Praha : Portál, 1997.. ISBN 80-7178-177-0.
-
MAZAL, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc : Hanex, 2000. ISBN 80-85783-29-0..
-
ŠAFAŘÍKOVÁ, J. Miniházená: metodický dopis. Praha : Sportpropag, 1988 ..
-
TŮMA, M., TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha : Grada, 2004..
-
VELENSKÝ, M. Praktická cvičení pro školní basketbal. Praha : FTVS UK, 1994..
|