Vyučující
|
-
Rubín Lukáš, Mgr. Ph.D.
-
Charousek Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Organizace a cíle výuky bruslení, význam, historický vývoj. Organizační pokyny, zásady bezpečnosti. 2. Pravidla, rozhodování v ledním hokeji. Organizace krasobruslařských a rychlobruslařských soutěží žactva. 3. Zápočtový písemný test. Cvičení (: 1. Cvičení rovnováhy, jízda vpřed, zastavení, překládání vpřed. Jízda vzad, překládání vzad, rychlobruslení. 2. Obraty a oblouky na bruslích, přeskakování překážek, základní krasobruslařské prvky. Pohybové hry na ledě. 3. HČJ útočné - uvolňování bez a s kotoučem, přihrávky, střelba, dorážení, tečování. 4. HČJ obranné - obsazování hráče bez a s kotoučem, odebírání kotouče, hra tělem, obsazování hráče v prostoru, obsazování prostoru, vhazování. Útočné kombinace a obranné kombinace. 5. Modifikované krasobruslení a rychlobruslařské prvky ( start, výjezd zatáček atp.). 6. Rychlobruslařský test a krasobruslařské prvky a jejich uplatnění v základním bruslení. 7. Útočné a obranné systémy. 8. Praktický test ze základů bruslení a krasobruslení. Herní test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti si zdokonalí základní pohybové dovednosti z oblastí ledního bruslení a získají poznatky z didaktiky školního bruslení. Dále se seznámí s pravidly ledního hokeje a základy krasobruslení. Nutná je přihláška přes web KTV a zaplacení zálohy.
Student získá odborné kompetence pro řízení, vyučování bruslení, ledního hokeje a krasobruslení.
|
Předpoklady
|
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Podmínky k udělení zápočtu: - písemný test z teorie a didaktiky bruslení, základů krasobruslení a z pravidel ledního hokeje - praktický test z bruslení (student projíždí dvakrát osmičku kolem buly, kdy při jízdě po kružnici musí konstantně překládat, po objetí první osmičky se ve vyznačeném prostoru mezi buly zastaví, následně v obráceném směru jede druhou osmičku v jízdě pozadu, kdy opět musí kontinuálně překládat a poté opět následuje zastavení - jiným typem než předtím, ve vyznačeném prostoru, poté si student vezme hokejku a jeden jednu osmičku libovolným směrem s hokejkou a vede při tom puk opět po kružnici a následně zastaví ve vyznačeném prostoru, puk musí být celou dobu pod kontrolou.
|
Doporučená literatura
|
-
Pravidla ledního hokeje. (1999).Praha : ČSLH..
-
DOBRÝ, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha : SPN, 1988.. &, &.
-
HAVRÁNKOVÁ, D. Veřejné bruslařské školy. Praha: ČÚV ČSTV..
-
HAVRÁNKOVÁ, D. (1985).Metodika, technika a organizace základního bruslení. Metodický dopis..
-
KOSTKA, V., BUKAČ, L., ŠAFAŘÍK, V. (1986).Lední hokej. Teorie a didaktika. Praha : SPN. Lední hokej. Teorie a didaktika. Praha : SPN 1986..
-
PAVLIŠ, Z., PERIČ, T. (1996). Abeceda hokejového bruslení. Praha: ČSLH, ISBN 80-900188-8-2..
-
PERIČ, T. Lední hokej - Trénink budoucích hvězd. Praha : Grada, 2002.. ISBN 80-247-0472-2.
|