Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1. Bouldering - zápočtové požadavky, základní aspekty zdravého a efektivního pohybu, odskoky, základní lezecké pozice a přesuny z nich. No handy, lezení v položeném a kolmém profilu, typy chytů, typy úchopů. 2. Bouldering - lezení v převislém profilu, dynamický pohyb a skoky. Vymýšlení bouldrů, přelezy a korekce chyb. 3. Lezení - spolupráce lezce a jističe - komunikace, základy jištění, navazování, houpání. 4. Lezení - houpání, odskoky do lana (TR), jištění (TR). Lezení na rychlost. 5. Lezení - slézání cest, manipulace s expreskami. Krokování cest.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy lezení na umělé lezecké stěně. Po absolvování kurzu by studenti měli mít dostatek teoretických vědomostí a praktických dovednosti k bezpečnému pohybu při lezení.
Student si osvojí vybrané pohybové dovedností úpolových sportů.
|
Předpoklady
|
Pohybové dovednosti na úrovni odpovídající věku studentů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností
Aktivní účast na cvičeních (alespoň 75 %). Předvedení vybraných pohybových dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
FOJTÍK, I. Aikido. Naše vojsko, 2001.
-
FOJTÍK, I. Sebeobrana.Univerzita Karlova Praha, 1980.
-
Fojtík, I. Úpoly ve školní tělesné výchobě I.. Praha: Univezita Karlova, 1984.
-
FOJTÍK, I. Úpoly ve školní tělesné výchově II.. Praha: Univerzita Karlova, 1990. ISBN 80-7066-258-1.
-
NÁCHODSKÝ, Z. Učebnice sebeobrany pro každého. Praha: Futura, 1992. ISBN 80-85523-01-09.
-
SLAŽANSKÝ, T. Sebeobrana ve výuce na vysoké škole. Liberec: TUL, 2014. ISBN 978-80-7494-123-8.
-
SRDÍNKO, R. Malá škola JUDA. Olympia Praha, 1987.
|