Vyučující
|
-
Sabáčková Markéta, Mgr. Bc.
-
Pokorný Tomáš, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky a cvičení: 1. Sport v prostředí České republiky (historický kontext, řízení sportu v České republice). 2. Legislativní ukotvení sportu v České republice (zákon o podpoře sportu, občanský zákoník, školní sport). 3. Sport jako součást komunální politiky (zákon o krajích, zákon o obcích, rozpočtová pravidla, plány rozvoje sportu a další strategické dokumenty). 4. Zdroje financování sportu (fondy, dotace, příspěvky, dobrovolnictví, jak vytvořit a podat správnou žádost). 5. Aktuální stav komunálních sportovišť. 6. Vyhodnocení poznatků a podnětů z návštěvy komunálních sportovišť. 7. Sport jako zdroj cestovního ruchu. 8. Cestovní ruch (charakteristika, historie, aktuální stav a trendy). 9. Cestovní ruch v zákonném pojetí (Ministerstvo pro místní rozvoj, organizace cestovního ruchu, EU). 10. Cestovní ruch v komunálním pojetí (městské informační centrum, komunální strategie cestovního ruchu, udržitelnost). 11. Městské informační centrum v praxi. 12. Vyhodnocení poznatků a podnětů z návštěvy městského informačního centra. 13. Příprava na seminární práci. 14. Prezentování seminární práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s obsahem a principy komunální podpory sportu a cestovního ruchu.
Student získá odborné kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná práce
Účast na výuce, příprava a prezentace seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
GOELDNER, C. R., BRENT RICHIE, J. R. Cestovní ruch - principy, příklady, trendy.. Praha: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-247-3749-2.
-
NOVÁ, J., RACEK, O., NOVOTNÝ, J. a kol. Management, marketing a ekonomika sportu.. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8346-2.
-
PALATKOVÁ, M., ZICHOVÁ, J. Ekonomika turismu.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3643-3.
-
PALATKOVÁ, M., ZICHOVÁ, J. Marketingový management destinací.. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2.
-
RAŠOVSKÁ, I., RYGLOVÁ, K. Management kvality služeb v cestovním ruchu.. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
-
REKTOŘÍK, J., PIROŽEK, P., NOVÁ, J. Projektový management ve sportu.. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7995-3.
|