Vyučující
|
-
Kuprová Klára, PhDr. Ph.D.
-
Vrchovecká Pavlína, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Splývavá poloha na prsou, na zádech. Odraz od stěny. Plavecké dýchání. Hry pro adaptaci na vodní prostředí. Technika plaveckého způsobu prsa. Hry pro nácvik dýchání. Hry pro nácvik splývání. Nácvik potápění a orientace pod vodou. Šlapání vody, způsoby zanoření. Plavání pod vodou, lovení předmětů. Metodika nácviku skoků a pádů do vody. Dopomoc unavenému plavci, tažení tonoucího, vytažení z vody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na didaktiku předplavecké přípravy a základní plavání. Studenti se seznámí s prvky záchrany tonoucích.
Student prokáže Je schopen poskytnout dopomoc vyčerpanému plavci.
|
Předpoklady
|
Student je plavec.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Aktivní účast na cvičeních (80 %). Splnění plaveckého testu - po pádu schylmo nazad navázat plaváním a souvisle uplavat 200 m vybraným plaveckým způsobem, technikou prezentovanou ve výuce v časovém limitu 5:30 pro muže a 6:00 pro ženy.
|
Doporučená literatura
|
-
ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání. 1. Vyd. Praha : Grada, 2001..
-
ČECHOVSKÁ, I. Plavání dětí s rodiči. 1. vyd. Praha : Grada, 2002..
-
MILER, T. Branně tělovýchovné aktivity. 1. vyd. Praha: SPN, 1984..
-
RESCH, J., KUNTNER, E. Jak se neutopit. Učíme se plavat hrou a vesele. Olomouc : Hanex, 1997..
|