Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1. Úvod do pálkovacích her (rozdělení, pravidla, historie apod.). 2. Pálkovací hry - trénink základních dovedností. 3. Modifikované pálkovací hry - Brännball 4. Softball - obranné herní činnosti jednotlivce. 5. Softball - útočné herní činnosti jednotlivce 6. Softball - trénink základních dovedností, hra. 7. Softball - trénink základních dovedností, hra. 8. Softball - trénink základních dovedností, hra. 9. Softball - trénink základních dovedností, hra. 10. Softball - trénink základních dovedností, znalost pravidel, rozhodování, hra. 11. Softball - trénink základních dovedností, znalost pravidel, rozhodování, hra. 12. Softball - trénink základních dovedností, znalost pravidel, rozhodování, hra. 13. Softball - trénink základních dovedností, znalost pravidel, rozhodování, hra. 14. Zápočtová hodina.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Cvičení
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 22 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je osvojení pravidel a organizace pálkovacích her (softballu, brannballu a baseballu), rozhodování a základní pravidla bezpečnosti, technické dovednosti v rámci herních činností jednotlivce a taktiky.
Student získá odborné kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností
Zápočtové požadavky: Aktivní účast na výuce (80% docházka), zvládnutí herních dovedností softballu a brännballu. Přihrávka z druhé mety nadhazovačovi, chycení míče ve vnitřním a vnějším poli.
|
Doporučená literatura
|
-
SÜSS, V. Softball a baseball.. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0658-X.
-
TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry. Praha, Grada, 2004. ISBN 80-247-0875-2.
|