Vyučující
|
-
Rjabcová Helena, Mgr.
-
Kuprová Klára, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Význam plavání v životě člověka, přehled vývoje didaktiky plavání. Obecné aspekty plavecké výuky, etapy výuky, cíle jednotlivých etap. Předplavecká výuka - fáze a obsah výuky. Základní plavecké dovednosti. Metodika základního plaveckého výcviku, plavecké hry - význam a využití, pomůcky. Organizace a bezpečnost plavecké výuky. Technika plaveckých způsobů. Specifika nácviku jednotlivých způsobů. Plavecké sporty. Využití plavání ve zdravotní a léčebné TV. Plavání kojenců a batolat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na teoretické základy didaktiky základního plavání.
Student prokáže, že je plavec. Zároveň bude schopen předvést správné provedení techniky vybraných plaveckých disciplín. Je schopen poskytnout dopomoc vyčerpanému plavci.
|
Předpoklady
|
Student je plavec.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Písemný test, zvládnutí techniky plaveckého způsobu prsa, kraul, znak. Splnění plaveckého test - 200 m volný způsob, zahájení pádem nazad schylmo.
|
Doporučená literatura
|
-
ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání. 1. Vyd. Praha : Grada, 2001..
-
ČECHOVSKÁ, I. Plavání dětí s rodiči. 1. vyd. Praha : Grada, 2002..
-
MILER, T. Branně tělovýchovné aktivity. 1. vyd. Praha: SPN, 1984..
-
RESCH, J., KUNTNER, E. Jak se neutopit. Učíme se plavat hrou a vesele. Olomouc : Hanex, 1997..
|