| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | 1. Netradiční hry - teorie. 2. Ringo. Technika házení a chytání kroužku. Pravidla, rozhodování. Hra s jedním a se dvěma kroužky. 3. Frisbee (technika ovládání disku, soutěžní disciplíny a hry). Ultimate - pravidla, rozhodování,  hra. 4. Lakros. Technika ovládání míčku (házení a chytání, sbírání míčku, pohyb hráče smíčkem). Pravidla, hra. 5. Fusvolejbal, herní činnosti jednotlivce, pravidla, hra dvojic, trojic. 6. Korfbal.  (nácvik herních činností). Pravidla - půlící čára, bráněná pozice. Hra. 7. Kinball.  (základní herní dovednosti). Pravidla - rozhodování, hra. 8. Tchoukball - herní dovednosti, pravidla, hra. 9. Bezkontaktní ragby - schéma herního pohybu, pravidla, hra 10. Softball - nácvik základních dovedností (házení a chytání míčku, odpalování ze stativu), průpravné hry. 11.Softball - nácvik odpalu po nadhozu. Pravidla softbalu, hra.  12. Brenbal - pravidla, hra. 13. Kanjam - herní dovednosti, pravidla, hra. 14. Turnaj v netradičních hrách 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností 
                    
                
                    
                    Semestrální práce
                        - 15 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 15 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Výuka je zaměřena na seznámení s pravidly, technikou a metodikou nácviku méně známých sportovních her využitelných ve školní tělesné výchově na 1. stupni ZŠ. Student získá odborné kompetence pro realizaci méně známých sportovních her.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice uchazeče. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Systematické pozorování studenta 
 Aktivní účast na výuce, minimálně 80% účast. Metodické výstupy, dovednostní zápočty. Součástí výuky jsou úvodní výstupy studentů (hry, rozcvička) a průběžné dovednostní testy z jednotlivých sportovních her.   Dovednostní požadavky:  Ringo - ve dvojici provést 20 přihrávek a chycení ringo kroužku bez přerušení a pádu kroužku.  Fusvolejbal - předvedení 3 úspěšných podání z 5 pokusů.  Brenbal - předvést 3 úspěšné odpaly z 5 pokusů.   Frisbee - ve dvojici provést 20 přihrávek a chycení disku bez přerušení a pádu disku (využití backhandové a forhendové přihrávky).    Pro potřeby distanční výuky je využíván systém Google Meet. Závěrečný test může probíhat on-line formou (záleží na podmínkách a rozhodnutí vyučujícího). Prokázání dovedností a odevzdání zápočtového požadavku je možné požadovat multimediální formou (video, prezentace apod.).
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    KOLÁŘ, P. aj. Sportovní hry ze světa. 2. vyd. Praha : ČASPV, 2004.. ISBN 80-86586-05-7.
                
                    KUPR, J., RJABCOVÁ, H., SUCHOMEL, A. Metodika her méně rozšířených ve školní tělesné výchově.. Liberec, 2010. ISBN 978-80-7372-621-8.
                
                    RJABCOVÁ, H. Netradiční hry: metodický materiál. Liberec : FP TU v Liberci, 1997.. 
                
                    RJABCOVÁ, H. Netradiční hry: metodický materiál. Liberec : FP TU v Liberci,1997. 
                
                    STIBITZ, F. Informace o méně známých sportovních hrách. 1. vyd. Praha : UK, 1980. 
                
                    TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry II. 1. vyd. Praha : Grada, 2005.. ISBN 80-247-1330-6.
                
                    TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry. 1. vyd. Praha : Grada, 2004.. ISBN 80-247-0875-2.
                 
 
 |